Reparera brännare till Cramer spisen

Aj då, jag använde för mycket våld när jag skulle lossa brännaren till spisen, husbilen.
Man ska greppa i den under delen, inte den övre delen som jag gjorde!
Så här lagade jag den…

Bilderna föreställer i tur och ordning:
Toppdelen ovanifrån med material som jag ska göra en nit av.
Underdelen underifrån med material som jag ska göra en nit av.
Delarna isär, man ser skadan.

De borrar jag använde.
Borra försiktigt genom toppdelen, hålet måste komma precis rätt.
Delarna innan monteringen.

Toppdel och material till nit
Underdel och mer formad nit.
Kapa niten lagom lång.

Slå niten med hammare.
Brännarens nya ovansida.
Brännarens undersida.

Alla delar är aluminium.
Nya packningar kan behövas, uppdaterar då jag hittar ett bra material, de på biltema verkar ogilla värmen…

Jag köpte nya packningar från försäljaren autotechleisure på ebay
Sök på ”NEW CRAMER GAS HOB BURNER WASHER GASKET RING SEAL CARAVAN MOTORHOME SWIFT CAMPER”.

Lämna en kommentar